Autodekompressziós terápia (ADT)

Az autodekompressziós terápia ( ADT ) a porckorongsérv és a degeneratív gerincbetegségek modern mozgásterápiás kezelési formája. Az elve, hogy a porckorongsérvet ne a tünetek szintjén, hanem:

• magára a sérvre hatva
  • és annak testen kívüli és belüli kiváltó tényezőit folyamatosan csökkentve lehet érdemben és tartós eredménnyel megoldani.
  • A kezelés a porckorongsérv centralizálásával – a csigolyák céltudatos mozgatását megtanulva leegyszerűsítve fogalmazva annak “helyrehúzásával” kezdődik.

Amiért az ADT különlegesnek tartjuk:

Mindezt nem egy külső eljárással hozzuk létre, hanem a testet, a gerincet irányító idegrendszert és izmokat “tanítjuk újra” arra, hogy képes legyen ezt a porckorong szempontjából ideális csigolyahelyzetet fenntartani. / ugyanazon a napon, ugyanabban az MRI készülékben ugyanaz a beteg más gerincpozícióban “más” sérvet mutat – attól függően, hogy a csigolyái milyen helyzetben vannak / Mivel a gerincsérv és a szegmentális instabilitás tünetei egy hosszú folyamat eredményei – mely során felborul a gerinc ideális terhelési viszonyait szabályozó görbületrendszer és az azt fenntartó ideg-izom minta – úgy gondoljuk, hogy ezt is muszáj céloznunk és javítanunk a tartós gyógyulás érdekében.

Mivel a probléma kialakulásának ideje alatt egy sor kompenzációt tanul fel a testünk, ez egy precíz látásmódot igénylő munka. Az ADT a maga lényeglátásával ezt törekszik visszaállítani, így nem “csak”  a sérv és az instabilitásos tünetek, hanem az a tartás és mozgásminta is kezelésre kerül, ami sokszor a témában jellemző kiújulások oka lehet.

Nem álltunk meg a hetvenes éveknél:

Az ADT semmiben nem tér el a modern fizioterápia szabályaitól, viszont ellentétben a legtöbb porckorongsérv kezelési eljárással nem köti meg az a tehetetlenségi erő, ami a modern kutatási eredmények előtt kialakult módszereket a tradíciói és dogmái miatt lelassítják. Ezért ADT-s gyógytornászként és orvosként folyamatosan tanulunk, nemzetközi konferenciákra járunk, igyekszünk mindent megvitatni, beépíteni és folyamatosan fejlődni, hogy a legjobbat tudjunk adni a hozzánk fordulóknak.

A módszert az országban 26 gyógytornász-fizioterapeuta és orvos gyakorolja, akik egyre újabb és újabb eredményeket mutatnak fel. Természetesen – ellentéten sok kollégánkkal – nem tudunk biztos és teljes eredményt ígérni – többek között azért sem, mert a degeneratív gerincproblémák tüneteinek az oka a kutatás szerint sokszor akár depresszióban, álmatlanságban, pszichés faktorokban is rejlik – viszont azt igen, hogy mindent megteszünk a dolog érdekében. (Forrás:www.porckorong.hu)
    Bővebben a porckorong.hu oldalon olvashatsz az Autodekompressziós terápiáról.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük